Treceți la conținutul principal

paralele de perceptie, case nemobilate si influente media

mi-am mai notat niste ganduri in agenda inimii si le dau drumu si pe la voi prin constiinta, ca prea fierb revelandu-se de atata simplu de fapt.
am vazut pe fashion tv niste domnisoare care isi tuguiau buzele si isi intristau ochii de fiecare data cand le surprindea cate un fotograf.. si erau multi fotografi la ele acolo in culise. apoi la cate o pauza, se strangeau ele cate 3-4, se vedea pe ele ca se cunoscusera acolo, nu se stiau din curtea scolii.. si se luau de gat, zambeau larg si li se inveseleau ochii intr-un selfie grabit pe care si-l permiteau pana veneau hienele, fotografii platiti sa le stoarca tristetea.
a fost pentru prima data cand am asistat la rescrierea selfie-ului.
cum se chinuie tinerele globului, alea care vor sa fie manechine dar nu le lasa coapsele, sa falseze o identitate perfecta de postat pe facebook in timp real, iar manechinele prea devreme stoarse de viata, falseaza fericirea intr-un selfie furat intre 2 prezentari de moda.
in fine, cred ca revelatia asta e mai mult de vazut decat de explicat. v-am cam rapit 3 minute din viata cu ea.

mamaie si toma faceau cornulete impreuna, iar toma ar fi vrut facaletul sa rotocoleasca si el aluatul. mamaie, din zel de foaie perfecta, a zis: nu e voie. iar toma a raspuns: sharing is caring. uite, eu iti dau ceva, iar tu imi dai facaletul un pic and we are happy.

s-au aseazat pe o patura sulimenita in forma de autobuz. toma in pozitie de lotus si mamaie in picioare. o plimba toma pana la parc. biletul costa four five. apoi ea a cerut la cairo si el a dus-o, nu s-a incurcat. degetelele lui dibace volaneau cu incredere. mamaie s-a dat jos, toma i-a urat o zi buna, iar ea a murit de drag si s-a urcat la loc.

in parc ne-am intalnit cu o prietena draguta, ne-a plouat si ne-am asezat pe o bancuta cu un fel de acoperis din plexic. cum povesteam noi despre carti de povesti si ilustratori de geniu, a venit un cuplu de indragostiti, sa se adapostreasca de ploaie. cred ca erau intr-a saptea. povestile ilustrate ar fi fost pentru ei, daca ei nu ar fi inceput sa se sarute cu zgomot, acolo cu noi sub aceeasi ploaie.
in egipt poti sa faci puscarie pentru o astfel de indrazneala, sau sa te ploua cu pietre in drum spre judecatorie. au, dar asta daca esti adult. daca nu esti adult, atunci decid parintii tai judecata, si n-o mai explic fiindca sfideaza viata.
cam asa deci cu dragostea.

un prieten i-a zis lui toma: promise me that one day you ll fight for this country. iar toma a raspuns: i don`t like fighting.

m-au mai marcat cateva povesti despre moarte, cateva blocaje, cateva minti voit inchise in capcana neajunsurilor.
stam acolo in ce nu iese cum am visat, pana pierdem sensul viselor, pasarile incep sa cante degeaba, copacii infloresc peste dramele noastre, ne cautam de acuze si raspandim o pulbere de inconveniente peste ogorul perspectivelor. hai ca i-ar am scapat la microfon.

toma scoate limba in ploaie, inverzeste genunchii, iar tatalutoma imi spune: imi place cum se uita ochii tai la tara ta. se uita altfel decat anul trecut. cu o libertate noua.
avem in egipt 4 saci de haine si 2 saci de carti, un sac de castroane si jumatate de sac de pantofi. cand incheiem aventura asta verde, ne intoarcem in cairo, sa ne mutam in casa cu numarul 6, sa mai umplem niste pereti de sens, sa ne vedem de adancimea convingerii ca dragostea invinge.
maica-mea intreaba: cum mai mama sa dormiti pe jos?
ei nu chiar pe jos, investim intr-o saltea misto de data asta.
pai cine a mai pomenit?
pai zic, e o intreaga filosofie asiatica despre dormitul pe jos.
lasa-ma ma cu pe josu, ca la aia o fi alta clima.
ce-ai ma mami, ploua in asia ca la tine aici in gradina, am vazut eu intr-un film de animatie.
iar la mine in cairo a venit vara. 9 luni de canicula, sa ne fie de bine. si daca ai pat, tot te bagi sub el de cald.
in fine..
azi noapte am visat ca ne mutaseram, dar casa nu era goala. avea o mobila retro, camere multe, o bucatarie larga, o gradina ticsita de vechituri. imi placea potentialul. deciseseram sa incuiem jumatate din camere, sa nu ne intindem aiurea cu dezordinea. si abia asteptam sa organizez gradina din spate si sa beau o cafea pe un parmalac improvizat.

la tv o reclama ne invita la farmacie, nu la cautat pe net solutii de sanatate. m-am scuturat a surpriza, apoi mi-am amintit telul progresist al industriei farmaceutice si m-am linistit. media anti media pro farmacia.
ies in gradina sa vad eu roua ce mai zice? cu ce efecte se mai lauda?





Comentarii

Postări populare de pe acest blog

De întărit imunitatea spiritului

Mi-a zis tatăl copiilor mei că m-am transformat din scriitor în performer, că m-au câștigat clipa și live-ul și am pierdut răbdarea lirică.  M-am apărat rănită în orgoliul de bloggeriță și am spus că mereu o să scriu. Că un om vocal o să caute mereu căi de transmisie, de conectare, de propagare a mesajului. Are totuși un pic de dreptate în sensul că scrisul invită la tihnă, live-ul se amestecă cu răspunsurile clipei și se mai pierde din coerența intenției. Azi o să încerc să scriu povestea zilei și apoi s-o citesc live, dacă doarme purcelul de Tao și mă lasă să mă desfășor. Experimentalism de carantină să-i zicem. Am făcut ceva activități școlare cu Toma, un homeschooling relaxat, fără presiuni, ca să nu-i imprim stigmatul corvoadei zilelor de luni. Izolarea vine și cu un astfel de lux. Am ieșit apoi în curte și ne-am umplut care cum de câtă primăvară a putut. Mărgăritarul e aproape gata să înflorească,toporașii sunt aproape să predea ștafeta, piersicii explodează de roz, zarzărul

E joi cum ar fi luni sau vineri

O luăm de la capăt cu neplanurile, neobiectivele, nedrumurile. Eroii plictiselii noi, cei mai cuminți dintre eroi. Trăim pentru azi așa cum ne spuneau toți yoghinii pentru care nu aveam timp in cealaltă viață. Așa îmi place să-i zic, cealaltă viață. E joi, zi de gunoi. Măcar atât. A înflorit păpădia. Mă umplu de galben, aduc pământului recunoștință. Sună grandios, dar asta e. Ne- am mutat în planul spiritului. Îmi simt lichidele plimbând o durere prin corp. Capul e greu chiar și fără păr. Universul trimite mai mult decât pot să absorb. Închid ochii și respir relaxând toți mușchii. Îmi pup copiii pe unde nu i-am pupat ieri. Pe după ureche, pe nas. Îi pup să mă ierte pentru când am fost aspră cu neastâmpărul lor de copii izolați. Ce de lume n-am mai pupat. E joi, cum ar fi luni sau vineri.  Sâmbătă e ziua mea. Mă gândeam să-mi comand o pijama drăguță, dar mai bine o mini mașină de cusut, să cârpesc aia cu aia, să fac un pic de artă din gioarsele cu imprimeu bogat. Mă duc la bebe

nedaruri, nelacrimi, necuvinte

toma, mi-e dor de mamaia si tataia de la pucioasa, a oftat tatalutoma aseara. toma a adaugat; mie imi e si mai dor. de unde stii tu cat de mare e dorul meu? pai tu nu incapi in leaganul lu tataia, organizeaza toma emotiile cu precizie in classorul inimii. aoleu baieti, maine e ziua lu tataie. hai sa ne strecuram intr-un filmulet si sa-i cantam cu intonatie. aoleu si tot maine vine mos nicolae. adicaa, ar fi venit. care mos? oof, nicolae toma, e un mos care vine in romania si aduce niste surprize in ghete. si uite cum esti pui de roman si tu, meritai acolo o maslina ceva. tatalutoma se scuza abil: oof, mereu imi amintesti prea tarziu. la fel cum ai facut cu martisorul. de unde sa stiu eu delicatesele astea? n-am timp de procese de constiinta. imi intorc practicalitatea pe toate partile si conchid: poate peste noapte mos nicolae, dupa ce va fi terminat cu copiii din romania, vine si la noi sa ia orezul cu lapte din frigider si sa-l puna frumos cu caserola cu tot la tine in ghet