Treceți la conținutul principal

va rugam sa va legitimati. opa! ce-i cu inima asta rupta?

credeam ca pregatisem inima pentru despartirea de ai mei si pentru zborul greu catre cairo.
viata ne pregatea pentru altfel de lacrimi. a strecurat neprevazutul niste nereguli in pasaportul lu tomica si uite ca poza lui de golan istet n-a fost de-ajuns sa prindem aripi.
am trait sa-l vad pe tatalutoma rapus de lacrimi, ingenunchind in fata caruciorului si sarutand manuta de catifea. si poate mai bine ca toma dormea, iar ultima amintire cu tati in romania ramne un zambet sigur. 
in sentimentosfera asta aeroportuara, unde se vine si se pleaca, in care se trag linii si se scriu promisiuni, in care oamenii se dichisesc sperand sa-i prinda cerul pregatiti, am plans cele mai neasteptate lacrimi. m-a strans la piept si m-a rugat sa ma bucur de urmatoarele zile. lu toma nu stiu ce i-a zis, dar nu cred ca se gasesc undeva cuvinte pentru o astfel de despartire. vine cineva cu zambetul pe buze si necontestand ca-ti iubesti familia, ca nu vezi zbor fara ea, te insingureaza pentru o vreme, din motive de politici corecte de zbor. esti invitat politicos pe un culoar catre care talpile tale n-au nicio chemare. te pregatesti pentru un zbor despre care aripile tale nu vor sa auda. te identifici cu inima rupta, iar echipajul iti ureaza un zbor placut, copilului tau somn mintit, iar femeii tale neputinte amestecate si drum bun inapoi acasa.
te aduni, ca poti! si zambesti iar.
nimic nu mai e la fel, dar suntem in viata si sanatosi. el la 39 de grade, in cairo. noi sub perdeaua de ploaie de la pucioasa. de fiecare parte a baricadei, tuica si muraturi, zacusca si dor.
iau copilul trezit, care nu intreaba inca de tati si-l duc la pomana mironositelor, la mama-nuta. e un praznic vesel, la care se mananca bine, se da chiar si noroc in cinstea viilor si se spun povesti.
[ia uite ce bine v-ati nimerit! hai ma cori, ca era pacat de loboda asta cu lapte. turturel? tu te omori cu piftia? manca-l-ar mama pe el ce bine mananca! fir-ar ai boalii cu legilii lor. acu alti bani, alte hartii, ce nu stiu io? pai cori can nu vroia sa ma treaca in germania ca cica nu semanam cu aia din buletin.
zic: aveai dintii? 
aveam ma cori si colo si colo! aouleeu, am simtit ca mi se face rau. noroc ca a venit alisor si ce-a zis ce n-a zis pa engleza lor acolo ca m-a lasat parlitii sa trec!]

cafeaua o beau rece si fara zahar. ca atunci cand nu-ti dai voie sa te bucuri.
tati ne suna ca a ajuns. vocea asta nu i-am auzit-o niciodata. il intreb daca a patit ceva. imi raspunde ca a zburat trist.
ne regasim pe skype. e aproape ireal. toma rupe gatuirile noastre cu un cantecel. l-a invatat tataie de la pucioasa sa cante la muzicuta si n-o mai lasa din mana. tatalutoma aplauda magulit. uau, bravo kido, you're doin great!


Comentarii

  1. Cori bucura-te de timpul acasa la Pucioasa si sigur se rezolva toate si vei reusi sa ajungi alaturi de jumatatea inimii tale intr-o clipita! Sunteti minunati voi trei! Va imbratisez.

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

De întărit imunitatea spiritului

Mi-a zis tatăl copiilor mei că m-am transformat din scriitor în performer, că m-au câștigat clipa și live-ul și am pierdut răbdarea lirică.  M-am apărat rănită în orgoliul de bloggeriță și am spus că mereu o să scriu. Că un om vocal o să caute mereu căi de transmisie, de conectare, de propagare a mesajului. Are totuși un pic de dreptate în sensul că scrisul invită la tihnă, live-ul se amestecă cu răspunsurile clipei și se mai pierde din coerența intenției. Azi o să încerc să scriu povestea zilei și apoi s-o citesc live, dacă doarme purcelul de Tao și mă lasă să mă desfășor. Experimentalism de carantină să-i zicem. Am făcut ceva activități școlare cu Toma, un homeschooling relaxat, fără presiuni, ca să nu-i imprim stigmatul corvoadei zilelor de luni. Izolarea vine și cu un astfel de lux. Am ieșit apoi în curte și ne-am umplut care cum de câtă primăvară a putut. Mărgăritarul e aproape gata să înflorească,toporașii sunt aproape să predea ștafeta, piersicii explodează de roz, zarzărul

E joi cum ar fi luni sau vineri

O luăm de la capăt cu neplanurile, neobiectivele, nedrumurile. Eroii plictiselii noi, cei mai cuminți dintre eroi. Trăim pentru azi așa cum ne spuneau toți yoghinii pentru care nu aveam timp in cealaltă viață. Așa îmi place să-i zic, cealaltă viață. E joi, zi de gunoi. Măcar atât. A înflorit păpădia. Mă umplu de galben, aduc pământului recunoștință. Sună grandios, dar asta e. Ne- am mutat în planul spiritului. Îmi simt lichidele plimbând o durere prin corp. Capul e greu chiar și fără păr. Universul trimite mai mult decât pot să absorb. Închid ochii și respir relaxând toți mușchii. Îmi pup copiii pe unde nu i-am pupat ieri. Pe după ureche, pe nas. Îi pup să mă ierte pentru când am fost aspră cu neastâmpărul lor de copii izolați. Ce de lume n-am mai pupat. E joi, cum ar fi luni sau vineri.  Sâmbătă e ziua mea. Mă gândeam să-mi comand o pijama drăguță, dar mai bine o mini mașină de cusut, să cârpesc aia cu aia, să fac un pic de artă din gioarsele cu imprimeu bogat. Mă duc la bebe

nedaruri, nelacrimi, necuvinte

toma, mi-e dor de mamaia si tataia de la pucioasa, a oftat tatalutoma aseara. toma a adaugat; mie imi e si mai dor. de unde stii tu cat de mare e dorul meu? pai tu nu incapi in leaganul lu tataia, organizeaza toma emotiile cu precizie in classorul inimii. aoleu baieti, maine e ziua lu tataie. hai sa ne strecuram intr-un filmulet si sa-i cantam cu intonatie. aoleu si tot maine vine mos nicolae. adicaa, ar fi venit. care mos? oof, nicolae toma, e un mos care vine in romania si aduce niste surprize in ghete. si uite cum esti pui de roman si tu, meritai acolo o maslina ceva. tatalutoma se scuza abil: oof, mereu imi amintesti prea tarziu. la fel cum ai facut cu martisorul. de unde sa stiu eu delicatesele astea? n-am timp de procese de constiinta. imi intorc practicalitatea pe toate partile si conchid: poate peste noapte mos nicolae, dupa ce va fi terminat cu copiii din romania, vine si la noi sa ia orezul cu lapte din frigider si sa-l puna frumos cu caserola cu tot la tine in ghet