Treceți la conținutul principal

furtuna de nisip cu rasete de ied si pas de strengar

s-a topit ziua. cerne noaptea praf de sahara peste blocurile obosite de atata furtuna. 
un tantar pribeag a vrut sa.. dar l-am razgandit si-a fugit. pup obrajorul salvat si scriu.
un fir de vant se strecoara prin crapatura geamului de neinchis. ma uit la crapatura, o admit si-o depasesc cu intelepciune. as putea s-o lipesc cu scoci, dar la o asa ne-eleganta nu ma pot preta. imi infofolesc gatul intr-un hanorac de lana. se face vara in 2 zile. simt. 



egiptenii nu mai pot de vaicareala. de parca e prima furtuna de nisip care-i rascoleste. toma le raspunde la temeri cu pasul strengarului. 


ma cearta lumea ca nu-i pun copilului masca la gura, ca-mi bat joc de el. pai si de ras cum mai rade, ii intreb?



[fac o paranteza patrata si inserez mailul maica-mii, ca raspuns la pozele cu toma razand:


'baaaiii, prea multe rasete...


tu la ce eveniment esti?

eu sunt in pregatiri pentru sambata mortilor,
am facut o prajitura de 2 ori.
va pup]

am sarbatorit valentine's day la scoala. nu mi-am propus, dar m-am intamplat in sarbatoare si-am decis sa n-o judec, cum faceam cand eram mai tanara si mai razvratita.
am primit o briosa de la gabi, un spaniol de 7 ani. un trandafir de la o profesoara americanca, o felicitare de la un psiholog filipinez (in care imi multumea pentru zambete si pentru ca il salut in fiecare zi). 
am dat briosa femeii de serviciu, am pus felicitarea in geanta si-am strans trandafirul la piept. la gradinita la toma m-am asezat in genunchi cum fac mereu, din respect pentru ziua lui petrecuta fara mine. el mi-a studiat atent inimioara desenata pe obraz si m-a mangaiat pe obrazul fara inima, din respect si el pentru desen cred.
restul copiilor s-au strans in jurul nostru si-am stat asa ciorchine si-am oprit timpul. am oprit surogatul asta de sarbatoare a dragostei, iubindu-ne. un baiat neimpacat mi-a strigat suparat: sa stii ca mai sunt si eu p-aici! i-am raspuns ca nu e nevoie sa planga si nici sa ma judece ca-mi imbratisez minunea la final de zi. si ca si la el o sa vina mami imediat si o sa sara in bratele ei, cum am vazut eu ca mai face. el a continuat sa planga si sa-mi spuna ca nu e suparat pe mine, dar ca mama lui prea vine tarziu. am povestit o vreme cu el, am incercat sa-i dau niste incredere. toma a gasit in geanta felicitarea in forma de inimioara de la filipinez. cand pliezi inimioara, felicitarea ia forma unei inghetate, iar toma a tot lins hartia hrliup hrliup, in timp ce eu psihanalizam cu dezamagitul.
trandafirul i l-am dat educatoarei lu toma. i-am spus ca l-am primit de la o profesoara minunata, dar ca il dau mai departe, sa nu se opreasca bucuria la mine. ea m-a pupat si am stat un pic imbratisate. avea nevoie de trandafirul ala mai mult ca mine. ce frumos ca s-a putut!

pe seara, dupa zbenguiala din cada, m-am lungit cu toma in pat si i-am zis: zi-mi de la gradi.
mi-a zis: anex clai! (adica alex cry). e minunat cum baiatul asta l-a afectat si pe toma in masura in care m-a afectat pe mine.
imi place mult rutina povestitului de la gradi. n-as sari peste ea pentru nimic in lume. 

apoi toma cere telefonul si zice: mamaiaia cake? e un filmulet pe telefon cu mamaia de la pucioasa, facand o negresa de craciun, aici in bucataria din cairo. ne uitam la filmulet si toma rade cu hohote de ied. le-a deprins de vreo 2 saptamani si le tot exerseaza. apoi vede un alt filmulet cu tataia de la pucioasa citindu-i o poveste, aici in dormitorul de la cairo. si iar rade ca un ied.

il sun pe tatalutoma sa-i spun ca n-am gatit decat niste biscuiti cu prune uscate si seminte. el ne raspunde ca intra intr-o sedinta pe la 10 jumate si ca mananca afara. toma ia telefonul: alo tati, clock? tati ii spune ca clock sigur ca clock. probabil toma intreba: baa, tu ai vazut cat e ceasul? care sedinta?
tatalutoma suna optimist. l-am vazut ieri pentru prima data in fata camerei, vorbind cu incredere despre agenda lui parlamentara. l-am iubit cu mandrie. ce mult ii doresc sa castige!
bine tati, pa, te iubim!
toma adauga: elefant?
tati raspunde: elefant!
tataiaia?
tataiaia!
mamaiaia?
mamaiaia!
bye mami, see you in the morning!
si toma adoarme usor, acum ca nu stie pe toti la locul nostru. 
un tantar survoleaza deasupra obrazului abia moale dar il razgandesc si.. si pe urma stiti voi!

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

De întărit imunitatea spiritului

Mi-a zis tatăl copiilor mei că m-am transformat din scriitor în performer, că m-au câștigat clipa și live-ul și am pierdut răbdarea lirică.  M-am apărat rănită în orgoliul de bloggeriță și am spus că mereu o să scriu. Că un om vocal o să caute mereu căi de transmisie, de conectare, de propagare a mesajului. Are totuși un pic de dreptate în sensul că scrisul invită la tihnă, live-ul se amestecă cu răspunsurile clipei și se mai pierde din coerența intenției. Azi o să încerc să scriu povestea zilei și apoi s-o citesc live, dacă doarme purcelul de Tao și mă lasă să mă desfășor. Experimentalism de carantină să-i zicem. Am făcut ceva activități școlare cu Toma, un homeschooling relaxat, fără presiuni, ca să nu-i imprim stigmatul corvoadei zilelor de luni. Izolarea vine și cu un astfel de lux. Am ieșit apoi în curte și ne-am umplut care cum de câtă primăvară a putut. Mărgăritarul e aproape gata să înflorească,toporașii sunt aproape să predea ștafeta, piersicii explodează de roz, zarzărul

E joi cum ar fi luni sau vineri

O luăm de la capăt cu neplanurile, neobiectivele, nedrumurile. Eroii plictiselii noi, cei mai cuminți dintre eroi. Trăim pentru azi așa cum ne spuneau toți yoghinii pentru care nu aveam timp in cealaltă viață. Așa îmi place să-i zic, cealaltă viață. E joi, zi de gunoi. Măcar atât. A înflorit păpădia. Mă umplu de galben, aduc pământului recunoștință. Sună grandios, dar asta e. Ne- am mutat în planul spiritului. Îmi simt lichidele plimbând o durere prin corp. Capul e greu chiar și fără păr. Universul trimite mai mult decât pot să absorb. Închid ochii și respir relaxând toți mușchii. Îmi pup copiii pe unde nu i-am pupat ieri. Pe după ureche, pe nas. Îi pup să mă ierte pentru când am fost aspră cu neastâmpărul lor de copii izolați. Ce de lume n-am mai pupat. E joi, cum ar fi luni sau vineri.  Sâmbătă e ziua mea. Mă gândeam să-mi comand o pijama drăguță, dar mai bine o mini mașină de cusut, să cârpesc aia cu aia, să fac un pic de artă din gioarsele cu imprimeu bogat. Mă duc la bebe

nedaruri, nelacrimi, necuvinte

toma, mi-e dor de mamaia si tataia de la pucioasa, a oftat tatalutoma aseara. toma a adaugat; mie imi e si mai dor. de unde stii tu cat de mare e dorul meu? pai tu nu incapi in leaganul lu tataia, organizeaza toma emotiile cu precizie in classorul inimii. aoleu baieti, maine e ziua lu tataie. hai sa ne strecuram intr-un filmulet si sa-i cantam cu intonatie. aoleu si tot maine vine mos nicolae. adicaa, ar fi venit. care mos? oof, nicolae toma, e un mos care vine in romania si aduce niste surprize in ghete. si uite cum esti pui de roman si tu, meritai acolo o maslina ceva. tatalutoma se scuza abil: oof, mereu imi amintesti prea tarziu. la fel cum ai facut cu martisorul. de unde sa stiu eu delicatesele astea? n-am timp de procese de constiinta. imi intorc practicalitatea pe toate partile si conchid: poate peste noapte mos nicolae, dupa ce va fi terminat cu copiii din romania, vine si la noi sa ia orezul cu lapte din frigider si sa-l puna frumos cu caserola cu tot la tine in ghet