Treceți la conținutul principal

have a break, have a tuk tuk

azi s-ar fi sarbatorit un an de cand fratia musulmana a fost inlaturata de la puterea egiptului, intr-o iesire a milioanelor pe strazi si abila suire pe tron a unui general de armata, gata sa inlature fricile poporului si sa stearga praful de pe piramide.
o crima isteata ticluita de fratia musulmana ieri, a indoliat guvernul si-a reincins spiritele.
nicio apa n-a stat. niciun demon nu doarme.
pana una alta, ziua s-a decretat libera, drept pentru care poporul e literalmente fericit.
i-am intrebat asa ca bleaga, nu e hilar ca ne bucuram in urma unei morti?
n-am primit raspuns. nu stiu nimic. am concediu? ce nu-mi convine?
l-am luat pe toma prin urmare intr-un taxi, am strabatut jumate de cartier rupt si ne-am dus intr-un parc uitat de bombe, apartinand guvernului elvetian.
cairoul forfotea la 9 dimineata, ca in fiecare zi.
am trecut pe langa niste carute cu mere, 6 autobuze incaierate, o remorca cu carcase de vita dezbracate si un nene imbracat, acolo langa carcase, in carlinga.
carne langa carne, nebuloasa langa nebuloasa, negand langa gand.
gramezi de gunoi in fata unor chioscuri in suspensie. m-am gandit ca daca vrei sa arunci un ambalaj de ciocolata, ai gramada langa chiosc, deci te-ai scos.
i-am spus soferului in araba sa n-o ia p-acolo, ci p-acolo. el s-a justificat, iar toma a intrebat: mami, man don't want that way? a priceput el ce-am conversat eu cu gheorghe gheorghiu ala, ca asa plete curajoase avea si zambet larg ca o faleza. un litoral moaca lui, ca o vedere de la eforie: cele mai calduroase urari.. ce ti-e si cu mintea. cum merge ea pe imediat inapoi, cand iti trebuie o amintire fericita. cum stau ele stivuite toate momentele care ne-au facut oameni mari.
am ajuns in parc, toma s-a dat cu vreo 2 biciclete de ocazie, am tras niste palmieri in piept si am plecat spre casa, cu un tuk tuk.
ce experienta si jucaria asta! esti intr-o deplasare haios de nesigura, domestic de calda. toma zambeste vinovat. eu controlez cu mintea tot neprevazutul.
ne uitam in ceafa soferului, un gagiu de vreo 25 de ani, cu zambet curat.
iti place jobul tau? il intreb.
cum sa nu?
ai vreo hartie la mana sa conduci un astfel de vehicol? 
n-am nico hartie. conduc cat merge treaba.
aoleeu, evitam noi o gropicica. ma simt in tuk tuk la mine si in toate masinile de pe langa, in acelasi timp. universuri paralele tomica.
zarurile de plus agatate pe la toate incheieturile acestei triciclete cu carapace iti amintesc ca viata e o loterie si-ti depun pe fata un zambet fortat, ca la circ. te rogi sa nu se rupa lantul si mimezi fericirea.
el ma intreaba unde ne duce. eu ii spun da-i inainte! ca te opresc eu.
stiu deja ca pe la jumatatea drumului, strada se civilizeaza, in sensul ca numai taxiuri, autobuze si carute mai au voie pe banda, tuk tuk urile se intorc ca niste gandaci resemnati si senini, ca-ntr-un eseu despre riga cripto si lapona enigel.
din sens opus vine un alt tuk tuk, un baietel la vreo 16 ani, cu ochii iesiti din orbite care zice: intoarce intoarce!
eu inteleg mesajul, soferul nostru zambeste de naivitatea cu care se sperie colegul lui de job, mai necopt cu vreo 10 ani.
zambetul asta ma linisteste, scot 5 lire. e mai mult decat trebuie, dar cand esti iar pe picioarele tale, teafara si cu copil fericit, dupa o astfel de aventura, te simti mai mana larga. alah a fost baiat de treaba si azi.
o sarbatoare nationala, un parc nesperat de verde, 6 fructe de cactus si-o plimbare cu tuk tuk-ul.
sa nu uitati sa celebrati viata, oricat de rupta ar fi strada pe care mergeti.








Comentarii

Postări populare de pe acest blog

De întărit imunitatea spiritului

Mi-a zis tatăl copiilor mei că m-am transformat din scriitor în performer, că m-au câștigat clipa și live-ul și am pierdut răbdarea lirică.  M-am apărat rănită în orgoliul de bloggeriță și am spus că mereu o să scriu. Că un om vocal o să caute mereu căi de transmisie, de conectare, de propagare a mesajului. Are totuși un pic de dreptate în sensul că scrisul invită la tihnă, live-ul se amestecă cu răspunsurile clipei și se mai pierde din coerența intenției. Azi o să încerc să scriu povestea zilei și apoi s-o citesc live, dacă doarme purcelul de Tao și mă lasă să mă desfășor. Experimentalism de carantină să-i zicem. Am făcut ceva activități școlare cu Toma, un homeschooling relaxat, fără presiuni, ca să nu-i imprim stigmatul corvoadei zilelor de luni. Izolarea vine și cu un astfel de lux. Am ieșit apoi în curte și ne-am umplut care cum de câtă primăvară a putut. Mărgăritarul e aproape gata să înflorească,toporașii sunt aproape să predea ștafeta, piersicii explodează de roz, zarzărul

E joi cum ar fi luni sau vineri

O luăm de la capăt cu neplanurile, neobiectivele, nedrumurile. Eroii plictiselii noi, cei mai cuminți dintre eroi. Trăim pentru azi așa cum ne spuneau toți yoghinii pentru care nu aveam timp in cealaltă viață. Așa îmi place să-i zic, cealaltă viață. E joi, zi de gunoi. Măcar atât. A înflorit păpădia. Mă umplu de galben, aduc pământului recunoștință. Sună grandios, dar asta e. Ne- am mutat în planul spiritului. Îmi simt lichidele plimbând o durere prin corp. Capul e greu chiar și fără păr. Universul trimite mai mult decât pot să absorb. Închid ochii și respir relaxând toți mușchii. Îmi pup copiii pe unde nu i-am pupat ieri. Pe după ureche, pe nas. Îi pup să mă ierte pentru când am fost aspră cu neastâmpărul lor de copii izolați. Ce de lume n-am mai pupat. E joi, cum ar fi luni sau vineri.  Sâmbătă e ziua mea. Mă gândeam să-mi comand o pijama drăguță, dar mai bine o mini mașină de cusut, să cârpesc aia cu aia, să fac un pic de artă din gioarsele cu imprimeu bogat. Mă duc la bebe

nedaruri, nelacrimi, necuvinte

toma, mi-e dor de mamaia si tataia de la pucioasa, a oftat tatalutoma aseara. toma a adaugat; mie imi e si mai dor. de unde stii tu cat de mare e dorul meu? pai tu nu incapi in leaganul lu tataia, organizeaza toma emotiile cu precizie in classorul inimii. aoleu baieti, maine e ziua lu tataie. hai sa ne strecuram intr-un filmulet si sa-i cantam cu intonatie. aoleu si tot maine vine mos nicolae. adicaa, ar fi venit. care mos? oof, nicolae toma, e un mos care vine in romania si aduce niste surprize in ghete. si uite cum esti pui de roman si tu, meritai acolo o maslina ceva. tatalutoma se scuza abil: oof, mereu imi amintesti prea tarziu. la fel cum ai facut cu martisorul. de unde sa stiu eu delicatesele astea? n-am timp de procese de constiinta. imi intorc practicalitatea pe toate partile si conchid: poate peste noapte mos nicolae, dupa ce va fi terminat cu copiii din romania, vine si la noi sa ia orezul cu lapte din frigider si sa-l puna frumos cu caserola cu tot la tine in ghet