Treceți la conținutul principal

tarta cu spanac si parenting de ocazie

am copt cu incredere o tarta cu spanac despre care inteleg dupa miros ca n-are niciun cusur.
confirma-vor barbatii casei vorbele mele mari.
beau o bere si gandul mi-e la mama de la locul de joaca, ingrijorata pentru copilul ei pe care il numeste ciudat.
am detectat o forma de autism, dar nu ingrijoratoare. 
copilul are 1 an jumatate, foarte apt fizic, foarte fericit cu el insusi, in ne-nevoie de parteneri de joaca.
ea e literlamente disperata, ca a nascut un copil problema, ca nu i se uita in ochi atunci cand il striga, ca face numai ce-i spune ea sa nu faca.
cam ce adica?
pai se joaca cu cuptorul cu microunde.
cuptorul ala e o mizerie, iar copilul tau a inteles sa nu-l ia in serios.
ea rade. pe bune? e periculos?
sigur ca e.
pai si ce sa fac? sa-l arunc? 
nu. da-i-l copilului sa se joace cu el, e o cutie draguta.
ea rade ingrijorata. ce-mi place rasul asta bulversanto-revelator.
vad ca ai un copil frumos si impacat cu el. am vazut mai rau. cu zecile. esti o norocoasa.
ea aproape ca plange: nu vezi ca nu se joaca cu nicun copil? nici mie nu-mi raspunde niciodata.
zic: toma cunoaste 2 feluri de copii: nice si din-aia care fight.
copilul tau e nice. e genul ala de energie pozitiva de care orice grup de oameni are nevoie.
si il vad foarte ancorat in prezent. eu zic sa-ti revizuiesti binecuvantarile.
eu sunt actrita, imi spune ea. mi-ar placea sa vorbeasca, sa socializeze. el e un singuratic.
auzi mai actrito, pentru cine l-ai adus tu pe lume? pentru el sau pentru tine?
pentru el.
atunci lasa-l in plata lui. plange des?
aproape deloc.
pai vezi, omu isi stie nevoile, nu-l presa cu asteptarile tale. ia zi-mi daca fricile astea cu privire la neintegrarea lui sociala vin din tine sau de la oamenii din jurul tau. 
din mine si de la oameni. oamenii il vad un anti-social, se ingrijoreaza pentru mine si mi se face rusine ca n-am si eu un copil ca toti copiii.
auzi, tu lucrezi acum?
nu nu, stau acasa cu mourad (copilul).
si cu ce-ti ocupi timpul?
cu video games, raspunde ea patrunsa, in timp ce-si aprinde o tigara.
n-o cert pentru tigara fiindca baietii se joaca undeva mai departe, o las sa se descarce.
o cert insa pentru video games si-o invit la mai mult contact cu viata reala, ca sa -si inteleaga copilul mai bine.
o mai cert si pentru danonele din geanta, suplimentul ei de incredere, pe langa laptele matern pe care inca il produce, diluat ce-i drept cu nicotina.
nu vreau sa pun autismul pe seama fumatului, dar tare ma ingrijorez in dedesubtul meu.
in timp ce vorbim ii observ copilul. imi place mult spiritul lui liber. e agil si senin.
ii spun ei: fii atenta, ti-am citit problemele. poti sa le notezi daca vrei, desi la momentul asta nu fac mare sens pentru tine.
renunti la: microunde, danone, video-games, tigari. mai multa incredere in mourad si mai putine asteptari. mai putine ingrijorari pentru viitor si mai multa bucurie in prezent.
ea rade. da-mi numarul tau, zice, si pleaca sa comande o apa.
mourad vine si mi se lipeste cu spinarea de picioare, se lasa asa moale pe mine, iar eu il mangai pe cap.
de unde stii tu mai mourade ca eu iti sustin cauza?
zic, ia uite panicoaso ca mourad anti-socialul ma place.
ea zambeste curat: te place fiindca il intelegi si fiindca ma ajuti cu vorbele tale. am venit aici crezand ca am nascut un ciudat si plec o norocoasa.
auzi, stii care e problema noastra, a oamenilor? suntem toti vai de noi, rupti pe dinauntru, ingrijorati, nemultumiti. si e asa comod sa nu cautam sursa nefericirii in noi, ci s-o lasam pe umerii altora.
o aruncam in stanga si in dreapta pe cine se intampla sa ne provoace, sau mai rau, o depunem pe oamenii pe care ii iubim, ca o cocoasa a raului imperios ne-necesar.
mourad se aude, balbaind ceva in legea lui.
toma intreaba: mami, why crying?
he is not crying, he is singing, raspunde mama lui revelata.
 
 

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

De întărit imunitatea spiritului

Mi-a zis tatăl copiilor mei că m-am transformat din scriitor în performer, că m-au câștigat clipa și live-ul și am pierdut răbdarea lirică.  M-am apărat rănită în orgoliul de bloggeriță și am spus că mereu o să scriu. Că un om vocal o să caute mereu căi de transmisie, de conectare, de propagare a mesajului. Are totuși un pic de dreptate în sensul că scrisul invită la tihnă, live-ul se amestecă cu răspunsurile clipei și se mai pierde din coerența intenției. Azi o să încerc să scriu povestea zilei și apoi s-o citesc live, dacă doarme purcelul de Tao și mă lasă să mă desfășor. Experimentalism de carantină să-i zicem. Am făcut ceva activități școlare cu Toma, un homeschooling relaxat, fără presiuni, ca să nu-i imprim stigmatul corvoadei zilelor de luni. Izolarea vine și cu un astfel de lux. Am ieșit apoi în curte și ne-am umplut care cum de câtă primăvară a putut. Mărgăritarul e aproape gata să înflorească,toporașii sunt aproape să predea ștafeta, piersicii explodează de roz, zarzărul

E joi cum ar fi luni sau vineri

O luăm de la capăt cu neplanurile, neobiectivele, nedrumurile. Eroii plictiselii noi, cei mai cuminți dintre eroi. Trăim pentru azi așa cum ne spuneau toți yoghinii pentru care nu aveam timp in cealaltă viață. Așa îmi place să-i zic, cealaltă viață. E joi, zi de gunoi. Măcar atât. A înflorit păpădia. Mă umplu de galben, aduc pământului recunoștință. Sună grandios, dar asta e. Ne- am mutat în planul spiritului. Îmi simt lichidele plimbând o durere prin corp. Capul e greu chiar și fără păr. Universul trimite mai mult decât pot să absorb. Închid ochii și respir relaxând toți mușchii. Îmi pup copiii pe unde nu i-am pupat ieri. Pe după ureche, pe nas. Îi pup să mă ierte pentru când am fost aspră cu neastâmpărul lor de copii izolați. Ce de lume n-am mai pupat. E joi, cum ar fi luni sau vineri.  Sâmbătă e ziua mea. Mă gândeam să-mi comand o pijama drăguță, dar mai bine o mini mașină de cusut, să cârpesc aia cu aia, să fac un pic de artă din gioarsele cu imprimeu bogat. Mă duc la bebe

nedaruri, nelacrimi, necuvinte

toma, mi-e dor de mamaia si tataia de la pucioasa, a oftat tatalutoma aseara. toma a adaugat; mie imi e si mai dor. de unde stii tu cat de mare e dorul meu? pai tu nu incapi in leaganul lu tataia, organizeaza toma emotiile cu precizie in classorul inimii. aoleu baieti, maine e ziua lu tataie. hai sa ne strecuram intr-un filmulet si sa-i cantam cu intonatie. aoleu si tot maine vine mos nicolae. adicaa, ar fi venit. care mos? oof, nicolae toma, e un mos care vine in romania si aduce niste surprize in ghete. si uite cum esti pui de roman si tu, meritai acolo o maslina ceva. tatalutoma se scuza abil: oof, mereu imi amintesti prea tarziu. la fel cum ai facut cu martisorul. de unde sa stiu eu delicatesele astea? n-am timp de procese de constiinta. imi intorc practicalitatea pe toate partile si conchid: poate peste noapte mos nicolae, dupa ce va fi terminat cu copiii din romania, vine si la noi sa ia orezul cu lapte din frigider si sa-l puna frumos cu caserola cu tot la tine in ghet