Treceți la conținutul principal

ce usor ne iubim!

mi-era un dor sa va scriu de-mi sfaraiau degetele. v-as fi scris de la mare, dar nu m-a lasat bucuria. incepeam zilele devreme, cu toma pe plaja, cu tatalutoma fericit peste poate ca-si tine copilul la piept in valuri, ca-i topeste fricile si-i stoarce chiote de emotie noua cu nisip in ochi, sare in nas si pescarusi in zare.

m-am dezbracat de griji in mediterana iar ea mi-a oblojit oasele ingandurate. mi-am bronzat dorul de parinti si mi-am promis iar liniste.
intr-o seara m-am certat cu tatalutoma, ca asa e viata, grea chiar si in miezul turquazului de necrezut. toma s-a oprit din mers, ne-a oprit din justificari si a zis NO! l-am ignorat initial, dar el s-a asezat pe bordura si a repetat no! ne-am asezat de-a dreapta si de-a stanga lui. ne-a luat de mana pe fiecare si s-a uitat in sus. ne-am uitat si noi si-am dat de stele. poate ca am inteles la unison ce mare e universul si ce mici sunt argumentele noastre, ca ne-am oprit din cearta. de fapt am topit-o de sens. si toma s-a ridicat de pe bordura si ne-am continuat plimbarea. i-am zis lu tatalutoma: copilul asta e the greatest gift! indeed, a raspuns, dupa ce a oftat lung.
ne-am intors dupa o saptamana in tumultul cairoului. ma dureau panourile publicitare, oamenii, graba, furnicile din bucatarie. plangeam pe dinauntru, roboteam pe dinafara. zic: opa, ia uite ce senzatie ca de dupa taberele din gimnaziu. credeam ca durerea aia e inchisa. na ca nu! 
la job lucrurile nu la fel de roz cum le-am lasat. de parca marea isi ia deja revansa. 2 demisii suspecte, cateva angajari noi, 2 zambete mintite, 3-5 vorbe goale, o amenintare subtila. peste toate, salariul meu nou si gras. l-am incasat cu coloana dreapta si cu o rochie mulata pe trupul bronzat. stiu cine sunt. aventura educationala continua. tara asta nu inceteaza insa sa ma surprinda prin volatilitate. tot ce n-ai azi, vine maine, tot ce-ai avut ieri, se pierde in iluzia acum-ului.
la gradinita toma ma intampina alergand fericit, cu un desen in mana. prima lui opera in colectivitate. niste rotocoale mov cu verde. iubesc complementaritatea aleasa de el si duc desenul la inima. el rade tuguind buzele, amestecand rusine cu mandrie. 
in drum spre casa ne oprim la fetele cu fructe si legume. luam 3 banane, un mango si un avocado. una din fete a nascut un baietel de 2 kg. n-am vazut in viata mea o asa jucarie vie. e al cincilea copil al ei. gata! nu mai vrea. i-l arat pe bebe lu toma, sa inteleaga cum era cand era. el zambeste de parca intelege. luam fructele, uram de bine minusculului si plecam. la urmatorul colt ma intampina pietarul care mi-a promis busioc. nu ma asteptam la ditamai snopul, dar il primesc cu bucurie. 1 euro. hai treaca. miroase ilegal de bine. 
ii pun lu toma niste desene animate si decid ce fac cu busuiocul. n-am timp nici macar sa ma documentez pe google. skypeul nu ma ajuta nici el sa-mi intreb prietenele naturiste cum sa abordez tufa. il pun iute in blender cu nitica apa si apoi in vreo 6 pungute la congelator. 
se opreste curentul. ma trezesc cu toma in bucatarie, pe intuneric. imi imbratiseaza picioarele. sunt una cu el. tace. tac. se intoarce la ale lui. imi vad de bucatareala.
ce usor ne iubim!

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

De întărit imunitatea spiritului

Mi-a zis tatăl copiilor mei că m-am transformat din scriitor în performer, că m-au câștigat clipa și live-ul și am pierdut răbdarea lirică.  M-am apărat rănită în orgoliul de bloggeriță și am spus că mereu o să scriu. Că un om vocal o să caute mereu căi de transmisie, de conectare, de propagare a mesajului. Are totuși un pic de dreptate în sensul că scrisul invită la tihnă, live-ul se amestecă cu răspunsurile clipei și se mai pierde din coerența intenției. Azi o să încerc să scriu povestea zilei și apoi s-o citesc live, dacă doarme purcelul de Tao și mă lasă să mă desfășor. Experimentalism de carantină să-i zicem. Am făcut ceva activități școlare cu Toma, un homeschooling relaxat, fără presiuni, ca să nu-i imprim stigmatul corvoadei zilelor de luni. Izolarea vine și cu un astfel de lux. Am ieșit apoi în curte și ne-am umplut care cum de câtă primăvară a putut. Mărgăritarul e aproape gata să înflorească,toporașii sunt aproape să predea ștafeta, piersicii explodează de roz, zarzărul

E joi cum ar fi luni sau vineri

O luăm de la capăt cu neplanurile, neobiectivele, nedrumurile. Eroii plictiselii noi, cei mai cuminți dintre eroi. Trăim pentru azi așa cum ne spuneau toți yoghinii pentru care nu aveam timp in cealaltă viață. Așa îmi place să-i zic, cealaltă viață. E joi, zi de gunoi. Măcar atât. A înflorit păpădia. Mă umplu de galben, aduc pământului recunoștință. Sună grandios, dar asta e. Ne- am mutat în planul spiritului. Îmi simt lichidele plimbând o durere prin corp. Capul e greu chiar și fără păr. Universul trimite mai mult decât pot să absorb. Închid ochii și respir relaxând toți mușchii. Îmi pup copiii pe unde nu i-am pupat ieri. Pe după ureche, pe nas. Îi pup să mă ierte pentru când am fost aspră cu neastâmpărul lor de copii izolați. Ce de lume n-am mai pupat. E joi, cum ar fi luni sau vineri.  Sâmbătă e ziua mea. Mă gândeam să-mi comand o pijama drăguță, dar mai bine o mini mașină de cusut, să cârpesc aia cu aia, să fac un pic de artă din gioarsele cu imprimeu bogat. Mă duc la bebe

nedaruri, nelacrimi, necuvinte

toma, mi-e dor de mamaia si tataia de la pucioasa, a oftat tatalutoma aseara. toma a adaugat; mie imi e si mai dor. de unde stii tu cat de mare e dorul meu? pai tu nu incapi in leaganul lu tataia, organizeaza toma emotiile cu precizie in classorul inimii. aoleu baieti, maine e ziua lu tataie. hai sa ne strecuram intr-un filmulet si sa-i cantam cu intonatie. aoleu si tot maine vine mos nicolae. adicaa, ar fi venit. care mos? oof, nicolae toma, e un mos care vine in romania si aduce niste surprize in ghete. si uite cum esti pui de roman si tu, meritai acolo o maslina ceva. tatalutoma se scuza abil: oof, mereu imi amintesti prea tarziu. la fel cum ai facut cu martisorul. de unde sa stiu eu delicatesele astea? n-am timp de procese de constiinta. imi intorc practicalitatea pe toate partile si conchid: poate peste noapte mos nicolae, dupa ce va fi terminat cu copiii din romania, vine si la noi sa ia orezul cu lapte din frigider si sa-l puna frumos cu caserola cu tot la tine in ghet