Treceți la conținutul principal

carlos. made in egypt

povestea de azi incepe la baie, respectiv in ligheanul in care savarseste turturel balaceala de dinainte de somn. cobor capacul de plastic si transform wc-ul intr-un butuc impropriu. in cada sta ligheanul cu tomica in el, apoi imediat alaturi un alt lighean cu jucarii de plastic, din care toma alege democratic parteneri de distractie. ma cocosez de pe butucul meu si-l sapunesc pe fericit la subrate, el suge o rata de cauciuc in care a mai ramas niste apa de la baia de ieri.
se ridica in picioare, gata joaca. verifica robinetii, furtunul, instalatia de apa. e gata sa repare tot ce nu merge, noroc ca toate merg. ma rog.. nu prea avem presiune, dar nu-i mai spun, ca mi-e ca se inhama la reparatii si iar ne lungim.
il scot din lighean, realizeaza cat e de obosit si in drum spre pat da drumu la urlete. il inshaormez in prosop si-l alaptez. cateva minute bune eu derulez ziua, poate ca si el la fel. se aud numai ghiogarturile lui si neputintele mele.
gata. s-a saturat. mai are insa de urlat, fiindca e la fel de obosit ca mai acum cateva minute. trag pe el o pijama cu un arici care striga i'm soo happy. corelez mesajul ariciului cu urletul lu toma, ca sa recuperez nota pozitiva, in caz ca ne alunecase in lighean.
s-ar mai supara o tura dar a pierdut toata energia. adoarme imbucurator de repede. declar ziua incheiata. scriu 2-3 mailuri ferma catre niste colaboratori care imi datoreaza bani. ii amenint diplomata, ei se sperie si ma suna relativ tarziu, justificandu-se penibil. sunt consternati ca mi-am permis sa cred ca nu m-ar plati si eu ma scuz politicoasa ca i-am dezamagit. inchid si ma intorc la blog, la voi..

[nu ma doare nimic. sunt mandra de smoothie-ul de avocado, de cel de rodie si de cel de trestie de zahar, apoi si de alunele si de curmalele cu care m-am energizat peste zi.. a..si de cuburile de mango. toate savurate gat la gat, obraz la obraz, era sa zic cot la cot cu toma.
suntem totusi norocosi sa traim in tara asta murdara, unde tot ce-am insiruit mai devreme costa vreo 2 euro.
e interesant insa cum in cosmeliile astea care fac sucuri naturale in niste caldari din care egiptenii cu pantofi lacuiti nu beau, din motive de higiena, se gasesc si lazi frigorifice cu mirinda de un portocaliu fosforescent sau pepsi gri metalizat. comerciantii trebuie sa se plieze pe nevoile cererii si uite ca nu toti aleg mizerii naturale ca mine.
intr-un moment de contemplare la rafturile mirindice, toma imi da peste smoothie-ul de rodie. il varsa pe el si pe mine. zambesc si inspir. ma intreb cate mame se opresc din a trage o palma copilului neastamparat, dupa o astfel de boroboata. 
il curat, ma curat, il schimb de haine, pe mine nu ma schimba nimeni.
ne vedem de alergatura in aceeasi formula. e plictisit de stat in carucior, ar vrea sa adoarma dar vacarmul strazii pe care ne intamplam nu-l lasa sa inchida ochii. ma acuza. ii cumpar un castravete. il rog pe pietar sa mi-l spele. dispare. am incredere ca nu fuge cu castravetele. vine. toma e fericit. musca o singura data si adoarme. avea nevoie de un pic de incredere si castravetele l-a inteles 
l-as fotografia dormind cu curcubitaceul la piept, dar nu mai am baterie pentru astfel de fasoane. arunc telefonul in geanta, il deposedez pe turturel discret de castravete si-l mananc. e bun. nu ca cei de la pucioasa, dar aduce..
ma opresc la o taraba cu incaltari de guma, urate si mai putin urate. imi aleg niste imitatii de crocs. ii negociez la vreo 2 euro juma. gagiu i-ar fi dat cu 4 euro, dar n-am timp de tepe. apoi il amendez ca n-are nici macar un ciob de oglinda in care sa ma previzualizez. 
imi arunc slapii in geanta si raman cu mocasinii. brandul e egiptean: carlos! china stai jos. 4!
sunt multumita. ma reprezinta. multa vreme am crezut ca n-o sa ma incalt cu asemenea gogosi, dar uite ca mai cobori standardele la nevoie.]

inainte sa ma culc ma mai uit o data la ei. mi se potrivesc. griul catorva dezamagiri si picul de portocaliu de la pozitivul de care aleg sa nu ma dezmint.



Comentarii

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

De întărit imunitatea spiritului

Mi-a zis tatăl copiilor mei că m-am transformat din scriitor în performer, că m-au câștigat clipa și live-ul și am pierdut răbdarea lirică.  M-am apărat rănită în orgoliul de bloggeriță și am spus că mereu o să scriu. Că un om vocal o să caute mereu căi de transmisie, de conectare, de propagare a mesajului. Are totuși un pic de dreptate în sensul că scrisul invită la tihnă, live-ul se amestecă cu răspunsurile clipei și se mai pierde din coerența intenției. Azi o să încerc să scriu povestea zilei și apoi s-o citesc live, dacă doarme purcelul de Tao și mă lasă să mă desfășor. Experimentalism de carantină să-i zicem. Am făcut ceva activități școlare cu Toma, un homeschooling relaxat, fără presiuni, ca să nu-i imprim stigmatul corvoadei zilelor de luni. Izolarea vine și cu un astfel de lux. Am ieșit apoi în curte și ne-am umplut care cum de câtă primăvară a putut. Mărgăritarul e aproape gata să înflorească,toporașii sunt aproape să predea ștafeta, piersicii explodează de roz, zarzărul

E joi cum ar fi luni sau vineri

O luăm de la capăt cu neplanurile, neobiectivele, nedrumurile. Eroii plictiselii noi, cei mai cuminți dintre eroi. Trăim pentru azi așa cum ne spuneau toți yoghinii pentru care nu aveam timp in cealaltă viață. Așa îmi place să-i zic, cealaltă viață. E joi, zi de gunoi. Măcar atât. A înflorit păpădia. Mă umplu de galben, aduc pământului recunoștință. Sună grandios, dar asta e. Ne- am mutat în planul spiritului. Îmi simt lichidele plimbând o durere prin corp. Capul e greu chiar și fără păr. Universul trimite mai mult decât pot să absorb. Închid ochii și respir relaxând toți mușchii. Îmi pup copiii pe unde nu i-am pupat ieri. Pe după ureche, pe nas. Îi pup să mă ierte pentru când am fost aspră cu neastâmpărul lor de copii izolați. Ce de lume n-am mai pupat. E joi, cum ar fi luni sau vineri.  Sâmbătă e ziua mea. Mă gândeam să-mi comand o pijama drăguță, dar mai bine o mini mașină de cusut, să cârpesc aia cu aia, să fac un pic de artă din gioarsele cu imprimeu bogat. Mă duc la bebe

nedaruri, nelacrimi, necuvinte

toma, mi-e dor de mamaia si tataia de la pucioasa, a oftat tatalutoma aseara. toma a adaugat; mie imi e si mai dor. de unde stii tu cat de mare e dorul meu? pai tu nu incapi in leaganul lu tataia, organizeaza toma emotiile cu precizie in classorul inimii. aoleu baieti, maine e ziua lu tataie. hai sa ne strecuram intr-un filmulet si sa-i cantam cu intonatie. aoleu si tot maine vine mos nicolae. adicaa, ar fi venit. care mos? oof, nicolae toma, e un mos care vine in romania si aduce niste surprize in ghete. si uite cum esti pui de roman si tu, meritai acolo o maslina ceva. tatalutoma se scuza abil: oof, mereu imi amintesti prea tarziu. la fel cum ai facut cu martisorul. de unde sa stiu eu delicatesele astea? n-am timp de procese de constiinta. imi intorc practicalitatea pe toate partile si conchid: poate peste noapte mos nicolae, dupa ce va fi terminat cu copiii din romania, vine si la noi sa ia orezul cu lapte din frigider si sa-l puna frumos cu caserola cu tot la tine in ghet