Treceți la conținutul principal

stai boss ca era un vis!

e liniste la pucioasa. dimineata e generoasa, sufletele casei isi viseaza intentiile inca.
blog pe furis, asa ar trebui sa redefinesc scriitura ultimilor 4 ani. ca si cand fur din seninul somnului altora, ca sa tes si eu ganduri deja presate de cu zile in urma. daca nu cumva, ma asez in mijlocul plinului zilei si extrag de acolo la cald, ca o poza cu litere mici. scriu si plang sau rad, oftez, ma adun, ma revelez, ma dezbrac de frici, scrie inima.
am primit un stilou, cu penita, de la londra. ce aproape suntem!
am primit si un sacou, pentru cand o fi sa semnez cu stiloul nou certificatele de absolvire a gradinitei, pentru copiii mei lasati la cairo.
toma jubileaza de cand am ajuns. bucura inimi si preda politetea la lectie deschisa, asumandu-si limba mea cu o darzenie calma. sa fie coca ruso-egipteana a lu tacso de vina, ca prea functioneaza.
mamaie si tataie rad cu lacrimi, se minuneaza, se descopera, radu pune sosete, spala manute, coloreaza cu verde.
stra mamaia ne primeste in casa ei fara timp, ofteaza moale si-mi zice: te-ai dus fa mama la curu pamantuli. ce fa nu mai iera oameni? pa ce limbi vorbieste copilu tau? engleza si araba. pai cum? pai cand una cand alta. si tu? ai invatat si pa araba acuma? da, pai imi trebuia, raspund eu academic. ai de curu tau mamica! tu ce mai faci mamaie? ee, io am rams cu invelitu, ca stii ce frig ie? facui focu in soba da dimineata.
89 de ani. ma uit de pe prispa in zarea plouata, cum ma uitam si acum 20-30 de ani. toma se da in leaganul cantecelor mele, dusumeaua scartaie la fel, presurile mereu curate, usa gri, mereu in trend. in trendul vesniciei. casa mare miroase a covrigi si a lumanari. nu intru sa nu perturb. de cand ma stiu, camera aia e de clestar.
imbratisez niste rude cu care asa usor imi e sa povestesc.
baiatul verisoarei mele preferate ilustreaza in timp real povestile pe care le rostesc eu. sunt consternata. deseneaza pe un telefon de-o palma, cu un creion optic. are 9 ani. cu 80 mai putini ca mamaie, care sta peste gard si n-a avut niciodata telefon.
n-am vazut niciodata un ilustrator al viitorului, desenand live, cu 10 adulti povestind viata pe langa el. il pup. ii promit o carte impreuna. ii prezic un concurs de benzi desenate in romania si urmatorul in italia. asa imi zice mie intuitia, in timp ce imi adun emotia. parintii lui, sportivi de performanta, nu iau in serios scrijelelile deloc atletice ale minorului. il rog pe tatalutoma sa nu adoarma niciodata in fata chemarilor creative ale lu toma, iar el dezamagit ca l-as putea banui, ma asigura de tot angajamentul.
il invat pe toma sa spuna: sunt fericit! si verific fericirea in fiecare zi, cu fiecare suflet nou sau vechi cu care ne imbratisam.
unii au plans mult de cand ne-am strans ultima data. altii au invatat sa se detaseze. unii cauta inca, altii gasesc putin in fiecare zi si le ajunge.
trec fiecare om cu care reusesc sa ma imbratisez in capsula asta de fericire numita cliseic `vacanta de pasti`, in cartea intregirii. imi iau forta si dau curaj. spun o poveste, primesc una.
of.
ce putin ne trebuie de fapt sa fim fericiti.
amanam, prioritizam, calculam, ignoram zvacniri primare, ne temem.
apoi din cand in cand intelegem multul putinului si-am vrea sa strigam in gura mare ca am aflat secretul, iar oamenii prinsi in putinul multului zambesc superior revelatiei noastre de circumstanta.
ca toma azi la micul dejun: a fost odata un baiat, toma, care statea la masa cu toata lumea, s-a urcat pe masa si a sarit si a atins tavanu.
hai ma lasa-ma! i-ar fi taiat tataie elanu, la care toma a raspuns:
stai boss ca era un vis! si tataie s-a inchinat.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

De întărit imunitatea spiritului

Mi-a zis tatăl copiilor mei că m-am transformat din scriitor în performer, că m-au câștigat clipa și live-ul și am pierdut răbdarea lirică.  M-am apărat rănită în orgoliul de bloggeriță și am spus că mereu o să scriu. Că un om vocal o să caute mereu căi de transmisie, de conectare, de propagare a mesajului. Are totuși un pic de dreptate în sensul că scrisul invită la tihnă, live-ul se amestecă cu răspunsurile clipei și se mai pierde din coerența intenției. Azi o să încerc să scriu povestea zilei și apoi s-o citesc live, dacă doarme purcelul de Tao și mă lasă să mă desfășor. Experimentalism de carantină să-i zicem. Am făcut ceva activități școlare cu Toma, un homeschooling relaxat, fără presiuni, ca să nu-i imprim stigmatul corvoadei zilelor de luni. Izolarea vine și cu un astfel de lux. Am ieșit apoi în curte și ne-am umplut care cum de câtă primăvară a putut. Mărgăritarul e aproape gata să înflorească,toporașii sunt aproape să predea ștafeta, piersicii explodează de roz, zarzărul

E joi cum ar fi luni sau vineri

O luăm de la capăt cu neplanurile, neobiectivele, nedrumurile. Eroii plictiselii noi, cei mai cuminți dintre eroi. Trăim pentru azi așa cum ne spuneau toți yoghinii pentru care nu aveam timp in cealaltă viață. Așa îmi place să-i zic, cealaltă viață. E joi, zi de gunoi. Măcar atât. A înflorit păpădia. Mă umplu de galben, aduc pământului recunoștință. Sună grandios, dar asta e. Ne- am mutat în planul spiritului. Îmi simt lichidele plimbând o durere prin corp. Capul e greu chiar și fără păr. Universul trimite mai mult decât pot să absorb. Închid ochii și respir relaxând toți mușchii. Îmi pup copiii pe unde nu i-am pupat ieri. Pe după ureche, pe nas. Îi pup să mă ierte pentru când am fost aspră cu neastâmpărul lor de copii izolați. Ce de lume n-am mai pupat. E joi, cum ar fi luni sau vineri.  Sâmbătă e ziua mea. Mă gândeam să-mi comand o pijama drăguță, dar mai bine o mini mașină de cusut, să cârpesc aia cu aia, să fac un pic de artă din gioarsele cu imprimeu bogat. Mă duc la bebe

nedaruri, nelacrimi, necuvinte

toma, mi-e dor de mamaia si tataia de la pucioasa, a oftat tatalutoma aseara. toma a adaugat; mie imi e si mai dor. de unde stii tu cat de mare e dorul meu? pai tu nu incapi in leaganul lu tataia, organizeaza toma emotiile cu precizie in classorul inimii. aoleu baieti, maine e ziua lu tataie. hai sa ne strecuram intr-un filmulet si sa-i cantam cu intonatie. aoleu si tot maine vine mos nicolae. adicaa, ar fi venit. care mos? oof, nicolae toma, e un mos care vine in romania si aduce niste surprize in ghete. si uite cum esti pui de roman si tu, meritai acolo o maslina ceva. tatalutoma se scuza abil: oof, mereu imi amintesti prea tarziu. la fel cum ai facut cu martisorul. de unde sa stiu eu delicatesele astea? n-am timp de procese de constiinta. imi intorc practicalitatea pe toate partile si conchid: poate peste noapte mos nicolae, dupa ce va fi terminat cu copiii din romania, vine si la noi sa ia orezul cu lapte din frigider si sa-l puna frumos cu caserola cu tot la tine in ghet