Treceți la conținutul principal

se face lumina

se strecoara dimineata in casa ca o mireasa, prin usile larg deschise ale balconului. sunt mandra de perdeaua pe care m-am priceput s-o cocot in cadrul usii, batand ieri cu darzenie 2 cuie, de jos in sus, cu toma tinandu-mi scara. am reusit, i-am zis. de mult! mi-a zis.

lumina scalda initiativele lu tomica punand cald peste moale, forta peste inceputuri, siguranta peste nepricepere. e un efect special in sine perdeaua asta. si toma intelege, asta daca nu cumva vreun gand gradinaresc il cheama subit in balcon, la coltul cu nisip si uita de butaforia mea, trece prin perdea.. tomaaaaa, se opreste brusc. nu stie daca a facut ceva rau sau bun. imi asez pe fata un ranjet laarg si il iau pe sus din perdea.. sa para ca era un joc.. rade, se gadila, da capul pe spate.. ii place surpriza. salvez perdeaua si o inod cu grija pe dupa usa.. sa nu mai riscam nimic.

indraznesc sa-l las singur in balcon si merg sa-mi fac o cafea. scot din frigider cutia cu fursecuri de ovaz coapte azi-noapte. le-am decorat cu o margica din gemu de prune facut de mamaie de la pucioasa mai in vara. eram acolo cand il fierbea.. si cand il dadea la cuptor.. cand mirosea toata casa a prune si cand nu mai vroiam sa plec.
ia toma un fursec, il observa, apoi linge margica de gem, ca un profesionist si abia dupa ce va fi ramas gaurica in locul margelei, se apuca de rontait fursecul. de unde stie el cum se savureaza un fursec? nu i-am aratat niciodata. nici nu m-as pricepe sa dedic atata atentie unui bulgare de ovaz. il sun pe tatalutoma sa ma dau mare cu ce baiat destept avem. il gasesc ocupat, cred ca il reveleaza mai putin ca pe mine acest aspect, dar eu i-am spus ca n-am putut sa tin numai pentru mine.

e cald. visez la jobul care mi s-a intrezarit ieri. nu seamana cu nimic din ce-am mai trait. un fel de castelul peles, cu o gradina fabuloasa, in care as lucra cu copiii rupti in cur ai comunitatii aferente imprejurimii castelului. 
castelul a fost al unei doamne care nu s-a mai inteles cu sotu ei, au divortat, iar ea a hotarat ca locul ii poarta ghinion. cat sa fii de suparata sa abandonezi un astfel de rai? ce dezamagire te impinge afara din gradina asta de vis? nu ma mai intreb, fiindca toti suntem oameni si pe toti ne doare.
e bine ca o alta doamna in putere a pus mana pe locul asta si m-a vizualizat in stare sa aduc acolo saracii cartierului si sa fac cu ei ateliere. avem o piscina, un spatiu cu nisip, o gradina de alergat, alta de plantat.. avem tot. ce mai vis!!! ma inec cu nerabdare cand ma duc cu gandul acolo.
apoi sa-l am pe toma zi de zi cu mine si sa zburde in oaza asta pana si-o inegri genunchii..
sa se joace cu copiii aia saraci dar bogati, fara jucarii, doar cu ce-o avea natura sa ne cadoriseasca.
e mai bine ca in orice gradinita cu care as avea sa semnez cel mai avantajos contract din lume.

beau o gura de cafea si imi musc buza de jos. toma are treaba plimband un pix de colo colo. imi scrie cu el visul unui nou inceput, ca sa ramana in inimile amandurora si sa-l vedem degraba implinit. ma uit la el il lumina asta perfecta, cu arborele de iasomie pe fundal si stiu ca o sa fim bine.




Comentarii

Postări populare de pe acest blog

De întărit imunitatea spiritului

Mi-a zis tatăl copiilor mei că m-am transformat din scriitor în performer, că m-au câștigat clipa și live-ul și am pierdut răbdarea lirică.  M-am apărat rănită în orgoliul de bloggeriță și am spus că mereu o să scriu. Că un om vocal o să caute mereu căi de transmisie, de conectare, de propagare a mesajului. Are totuși un pic de dreptate în sensul că scrisul invită la tihnă, live-ul se amestecă cu răspunsurile clipei și se mai pierde din coerența intenției. Azi o să încerc să scriu povestea zilei și apoi s-o citesc live, dacă doarme purcelul de Tao și mă lasă să mă desfășor. Experimentalism de carantină să-i zicem. Am făcut ceva activități școlare cu Toma, un homeschooling relaxat, fără presiuni, ca să nu-i imprim stigmatul corvoadei zilelor de luni. Izolarea vine și cu un astfel de lux. Am ieșit apoi în curte și ne-am umplut care cum de câtă primăvară a putut. Mărgăritarul e aproape gata să înflorească,toporașii sunt aproape să predea ștafeta, piersicii explodează de roz, zarzărul

E joi cum ar fi luni sau vineri

O luăm de la capăt cu neplanurile, neobiectivele, nedrumurile. Eroii plictiselii noi, cei mai cuminți dintre eroi. Trăim pentru azi așa cum ne spuneau toți yoghinii pentru care nu aveam timp in cealaltă viață. Așa îmi place să-i zic, cealaltă viață. E joi, zi de gunoi. Măcar atât. A înflorit păpădia. Mă umplu de galben, aduc pământului recunoștință. Sună grandios, dar asta e. Ne- am mutat în planul spiritului. Îmi simt lichidele plimbând o durere prin corp. Capul e greu chiar și fără păr. Universul trimite mai mult decât pot să absorb. Închid ochii și respir relaxând toți mușchii. Îmi pup copiii pe unde nu i-am pupat ieri. Pe după ureche, pe nas. Îi pup să mă ierte pentru când am fost aspră cu neastâmpărul lor de copii izolați. Ce de lume n-am mai pupat. E joi, cum ar fi luni sau vineri.  Sâmbătă e ziua mea. Mă gândeam să-mi comand o pijama drăguță, dar mai bine o mini mașină de cusut, să cârpesc aia cu aia, să fac un pic de artă din gioarsele cu imprimeu bogat. Mă duc la bebe

nedaruri, nelacrimi, necuvinte

toma, mi-e dor de mamaia si tataia de la pucioasa, a oftat tatalutoma aseara. toma a adaugat; mie imi e si mai dor. de unde stii tu cat de mare e dorul meu? pai tu nu incapi in leaganul lu tataia, organizeaza toma emotiile cu precizie in classorul inimii. aoleu baieti, maine e ziua lu tataie. hai sa ne strecuram intr-un filmulet si sa-i cantam cu intonatie. aoleu si tot maine vine mos nicolae. adicaa, ar fi venit. care mos? oof, nicolae toma, e un mos care vine in romania si aduce niste surprize in ghete. si uite cum esti pui de roman si tu, meritai acolo o maslina ceva. tatalutoma se scuza abil: oof, mereu imi amintesti prea tarziu. la fel cum ai facut cu martisorul. de unde sa stiu eu delicatesele astea? n-am timp de procese de constiinta. imi intorc practicalitatea pe toate partile si conchid: poate peste noapte mos nicolae, dupa ce va fi terminat cu copiii din romania, vine si la noi sa ia orezul cu lapte din frigider si sa-l puna frumos cu caserola cu tot la tine in ghet