Treceți la conținutul principal

grijile de job nu se iau acasa!

imi trebuie sa dorm, dar scriu.
imi trebuie sa las grijile jobului la scoala si sa ma bucur de micimea senina a caminului meu, dar uite ca ma pierd in planuri, documente, bugete, orar.
dau incredre, dar ma bantuie dubii.
gatesc aproape mai mult decat mananc.
ma dor talpile noaptea, in drumul somnambulic spre baie.
ma uit la oameni prin ei, ii aud parca de departe, desi langa mine.

raman cu gandul la o lacrima accidental poposita pe obrazul unei fetite de clasa intai, imbratisata de sora ei de gradinita, care nu e gata sa se rupa inca. in felul asta lacrima piticei se muta pe obrazul surorii mai mari. s-o usca singura, asa cum a venit, atunci cand micuta care a plans-o si care a dat-o mai departe, va fi uitat durerea.

ma loveste din greseala un baiat de a patra, cu bucle lungi si cu zambet de golan. nu se scuza, ar fugi, dar il prind de mana. se uita la mana apoi in ochii mei. Mis, dar n-am facut nimic. m-ai lovit am zis. tace. ce se zice cand lovesti pe cineva? el zambeste de parca ma agata si tace. cine e profesorul tau? de ce? cine e profesorul vostru, o intreb pe o pustoaica aparuta din senin langa noi, purtand aceeasi uniforma cu buclatul. mister ahmed. aha deci. buclatul zice: sorry mis. mersi frumoaso, ii zic colegei lui. 

trec cu toma pe langa dopul de bebelus plangand intr-un cos, pe trotuar. v-am mai zis de el. e al cincilea plod al vanzatoarei de legume. ea vorbeste la telefon, sprijinita de stalp, cu spatele la cos si cu mana ocupata cu gesturi ferme catre interlocutorul de la capatul undei. e mai increzatoare ea murdara toata de pamant decat mine in tricou alb in curtea scolii. parca vorbele ei cad mai tari.
parchez caruciorul langa cos. simt ca toma trebuie sa vada copilul asta plangand prea devreme, de prea nedreptatile vietii. ma aplec si il iau pe dop de manuta plina de piscaturi de tantar. poate ca are 1 luna jumatate. se opreste din plans. ii promit ca atunci cand mama lui o sa termine convorbirea importanta de tranzactionare de legume, o sa se aplece asupra cosului. ma uit la unghiutele lui negre, ca ale lu toma la final de zi. strada vuieste. nimeni n-are timp. de-aia nici dopul n-are timp sa taca. isi urla venirea pe lume langa lada cu pepeni.
te pup baietel, ca tre sa plecam. am o musaca de facut. si el urla iar.
invat din scena asta ca acasa e de impartit bucuriile zilei, de nepierdut vremea la telefon, de ras rasete, de neconsumat dubii in avans, de necantarit griji post-fapte, de lungit spatele, de mancat bun, de baut un litru de fresh de portocale si de facut inca o cafea. mica, asa, de pofta numa.



Comentarii

  1. offf ti -as da o imbratisare tight tight sa te eliberezi de stres.

    RăspundețiȘtergere
  2. Draga mamalutoma,

    Am citit postarile din septembrie...si o parte din postarile din august...(in aceste intervale oarecare descrise de ... trebuie sa iti inchipui zambete si tacere:-)

    Imi place atat de mult cum scrii! Cred...intotdeauna m-am gandit ca sa scrii despre ce traiesti e ca o transfigurare a realitatii inconjuratoare...ca si cum ai distila- o pe dinauntru in esente care sa corespunda mai bine cu ceea ce ti-ai dori sa fii sau sa fie. Are sens ce spun? Hmmm...poate ca are sens doar pentru mine.

    Am fost o singura data in Egipt. Vreme de o zi jumate. Cu autocarul. Ghidul ne-a spus ca: uite, aici era un resort acum trei zile. L- au bombardat. N-a mai ramas altceva decat pamant. Din fata venea un...cred ca a spus ca era beduin? Beduin pe motocicleta. Pe Sinai era noapte. Si de cateva ori, rasuflarea aspra si zgomotoasa si infricosatoare a cate unei camile a fost foarte foarte aproape...Si sus, pe Sinai, era foarte foarte multa noapte...

    RăspundețiȘtergere
  3. Si atat.

    Tableta mea nu mai vrea sa scrie:-)

    Ma bucur ca esti pe lume, draga mamalutoma. Tare as fi vrut sa te fi cunoscut in liceu

    Cu drag,

    colega-de-liceu-de-mai-inainte

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

De întărit imunitatea spiritului

Mi-a zis tatăl copiilor mei că m-am transformat din scriitor în performer, că m-au câștigat clipa și live-ul și am pierdut răbdarea lirică.  M-am apărat rănită în orgoliul de bloggeriță și am spus că mereu o să scriu. Că un om vocal o să caute mereu căi de transmisie, de conectare, de propagare a mesajului. Are totuși un pic de dreptate în sensul că scrisul invită la tihnă, live-ul se amestecă cu răspunsurile clipei și se mai pierde din coerența intenției. Azi o să încerc să scriu povestea zilei și apoi s-o citesc live, dacă doarme purcelul de Tao și mă lasă să mă desfășor. Experimentalism de carantină să-i zicem. Am făcut ceva activități școlare cu Toma, un homeschooling relaxat, fără presiuni, ca să nu-i imprim stigmatul corvoadei zilelor de luni. Izolarea vine și cu un astfel de lux. Am ieșit apoi în curte și ne-am umplut care cum de câtă primăvară a putut. Mărgăritarul e aproape gata să înflorească,toporașii sunt aproape să predea ștafeta, piersicii explodează de roz, zarzărul

E joi cum ar fi luni sau vineri

O luăm de la capăt cu neplanurile, neobiectivele, nedrumurile. Eroii plictiselii noi, cei mai cuminți dintre eroi. Trăim pentru azi așa cum ne spuneau toți yoghinii pentru care nu aveam timp in cealaltă viață. Așa îmi place să-i zic, cealaltă viață. E joi, zi de gunoi. Măcar atât. A înflorit păpădia. Mă umplu de galben, aduc pământului recunoștință. Sună grandios, dar asta e. Ne- am mutat în planul spiritului. Îmi simt lichidele plimbând o durere prin corp. Capul e greu chiar și fără păr. Universul trimite mai mult decât pot să absorb. Închid ochii și respir relaxând toți mușchii. Îmi pup copiii pe unde nu i-am pupat ieri. Pe după ureche, pe nas. Îi pup să mă ierte pentru când am fost aspră cu neastâmpărul lor de copii izolați. Ce de lume n-am mai pupat. E joi, cum ar fi luni sau vineri.  Sâmbătă e ziua mea. Mă gândeam să-mi comand o pijama drăguță, dar mai bine o mini mașină de cusut, să cârpesc aia cu aia, să fac un pic de artă din gioarsele cu imprimeu bogat. Mă duc la bebe

nedaruri, nelacrimi, necuvinte

toma, mi-e dor de mamaia si tataia de la pucioasa, a oftat tatalutoma aseara. toma a adaugat; mie imi e si mai dor. de unde stii tu cat de mare e dorul meu? pai tu nu incapi in leaganul lu tataia, organizeaza toma emotiile cu precizie in classorul inimii. aoleu baieti, maine e ziua lu tataie. hai sa ne strecuram intr-un filmulet si sa-i cantam cu intonatie. aoleu si tot maine vine mos nicolae. adicaa, ar fi venit. care mos? oof, nicolae toma, e un mos care vine in romania si aduce niste surprize in ghete. si uite cum esti pui de roman si tu, meritai acolo o maslina ceva. tatalutoma se scuza abil: oof, mereu imi amintesti prea tarziu. la fel cum ai facut cu martisorul. de unde sa stiu eu delicatesele astea? n-am timp de procese de constiinta. imi intorc practicalitatea pe toate partile si conchid: poate peste noapte mos nicolae, dupa ce va fi terminat cu copiii din romania, vine si la noi sa ia orezul cu lapte din frigider si sa-l puna frumos cu caserola cu tot la tine in ghet