Treceți la conținutul principal

pianistul cu 9 pisici

am decis azi sa schimb un pic traseul plimbarii de dupa-amiaza.
zic hai tomica sa mai vedem si alte pisici. am luat-o pe o strada paralela cu a noastra. [imi place pe strada asta ca de fiecare stalp atarna cate o ulcica si o cana. te mai servesti cu apa la nevoie. v-am spus ca fiecare zi e o intoarcere la mamaia pe ulita. de-ar sti biata de ea - care a fost doar pana la bucuresti o singura data in 85 de ani si s-a pierdut in gara de nord - ca aici la capatul pamantului, bautul din ulcica n-a murit. uite o s-o sun sa-i spun ca nimic nu se pierde.]

din directia opusa vine agale un batran, urmat de vreo 2 pisici, o catea obosita si 2 pui sugand-o din mers. imi place scena si ma opresc, sa-i dau timp lu toma s-o absoarba, din loja lui pe roti. ma bucur ca pisicile si cainii nu trebuie sa-si ridice gaturile ca sa comunice cu toma. genul de situatie win win.

nenea imi zambeste si ma abordeaza in engleza, constatand ca toma e un baiat simpatic si curios.
dupa-amiaza sta in loc si ma dau la vorba. aflu ca domnul e pianist, are 75 de ani, nu s-a casatorit niciodata fiindca iubeste libertatea mai presus de orice. a trecut prin romania acum un fel de vesnicie, in drum spre cehoslovacia. amestecam degajati engleza cu araba cu zambete. e unul dintre cei mai liberi la minte egipteni pe care i-am cunoscut. aflu ca a trait la roma cativa ani, predand pian la conservator. ce dor imi era de o italiana academica. imi regasesc fluenta si ii povestesc in limba lui dante cum vad eu egiptul, cum vad eu viata, il intreb daca nu se simte singur fara sotie sau copii. imi spune ca are 9 pisici si ca inca mai preda la conservatorul din cairo de 2 ori pe saptamana, deci mai socializeaza.
si apoi are muzica! cine simte muzica nu e niciodata singur! 
cateii i se impleticesc printre picioare. toma e in relatie cu ei si respecta conversatia adultilor, neplangandu-se de nimic.
ochii domnului sunt atat de vii, hainele atat de murdare. e nascut pe 7 martie. imi raspunde la orice intrebare, intr-o italiana rara si curata. ce mult trebuie ca a iubit-o daca s-a pastrat asa bine in buzunarul lexical al inimii. imi da speranta. 
il intreb ce crede despre degetele lui toma. imi zice ca sunt lungi si numa bune de pian.
apoi isi aminteste despre un copil cu degete foarte scurte, pe care l-a pregatit acum zeci de ani, cand nimeni nu i-ar fi dat sanse si azi respectivul e unul din cei mai mari pianisti din chicago. 

ne despartim. domnul nu e gata sa se desparta, dar nici nu se mai lungeste, fiindca nu se cade. e un domn. mi-a facut mare placere sa-l cunosc si-i spun. lui si mai mare placere, si-mi spune!
vin acasa si-l caut pe youtube. il caut si pe elevul lui, azi in chicago. nu m-a mintit. normal ca nu m-a mintit. probabil ca de-o viata astepta sa-si spuna povestea in cea mai muzicala limba de pe pamant, unei romance la cairo.




Comentarii

Postări populare de pe acest blog

De întărit imunitatea spiritului

Mi-a zis tatăl copiilor mei că m-am transformat din scriitor în performer, că m-au câștigat clipa și live-ul și am pierdut răbdarea lirică.  M-am apărat rănită în orgoliul de bloggeriță și am spus că mereu o să scriu. Că un om vocal o să caute mereu căi de transmisie, de conectare, de propagare a mesajului. Are totuși un pic de dreptate în sensul că scrisul invită la tihnă, live-ul se amestecă cu răspunsurile clipei și se mai pierde din coerența intenției. Azi o să încerc să scriu povestea zilei și apoi s-o citesc live, dacă doarme purcelul de Tao și mă lasă să mă desfășor. Experimentalism de carantină să-i zicem. Am făcut ceva activități școlare cu Toma, un homeschooling relaxat, fără presiuni, ca să nu-i imprim stigmatul corvoadei zilelor de luni. Izolarea vine și cu un astfel de lux. Am ieșit apoi în curte și ne-am umplut care cum de câtă primăvară a putut. Mărgăritarul e aproape gata să înflorească,toporașii sunt aproape să predea ștafeta, piersicii explodează de roz, zarzărul

E joi cum ar fi luni sau vineri

O luăm de la capăt cu neplanurile, neobiectivele, nedrumurile. Eroii plictiselii noi, cei mai cuminți dintre eroi. Trăim pentru azi așa cum ne spuneau toți yoghinii pentru care nu aveam timp in cealaltă viață. Așa îmi place să-i zic, cealaltă viață. E joi, zi de gunoi. Măcar atât. A înflorit păpădia. Mă umplu de galben, aduc pământului recunoștință. Sună grandios, dar asta e. Ne- am mutat în planul spiritului. Îmi simt lichidele plimbând o durere prin corp. Capul e greu chiar și fără păr. Universul trimite mai mult decât pot să absorb. Închid ochii și respir relaxând toți mușchii. Îmi pup copiii pe unde nu i-am pupat ieri. Pe după ureche, pe nas. Îi pup să mă ierte pentru când am fost aspră cu neastâmpărul lor de copii izolați. Ce de lume n-am mai pupat. E joi, cum ar fi luni sau vineri.  Sâmbătă e ziua mea. Mă gândeam să-mi comand o pijama drăguță, dar mai bine o mini mașină de cusut, să cârpesc aia cu aia, să fac un pic de artă din gioarsele cu imprimeu bogat. Mă duc la bebe

nedaruri, nelacrimi, necuvinte

toma, mi-e dor de mamaia si tataia de la pucioasa, a oftat tatalutoma aseara. toma a adaugat; mie imi e si mai dor. de unde stii tu cat de mare e dorul meu? pai tu nu incapi in leaganul lu tataia, organizeaza toma emotiile cu precizie in classorul inimii. aoleu baieti, maine e ziua lu tataie. hai sa ne strecuram intr-un filmulet si sa-i cantam cu intonatie. aoleu si tot maine vine mos nicolae. adicaa, ar fi venit. care mos? oof, nicolae toma, e un mos care vine in romania si aduce niste surprize in ghete. si uite cum esti pui de roman si tu, meritai acolo o maslina ceva. tatalutoma se scuza abil: oof, mereu imi amintesti prea tarziu. la fel cum ai facut cu martisorul. de unde sa stiu eu delicatesele astea? n-am timp de procese de constiinta. imi intorc practicalitatea pe toate partile si conchid: poate peste noapte mos nicolae, dupa ce va fi terminat cu copiii din romania, vine si la noi sa ia orezul cu lapte din frigider si sa-l puna frumos cu caserola cu tot la tine in ghet