Treceți la conținutul principal

zbateri romanesti pe fond de proteste arabe

n-am tv. citesc pe facebook printre picaturi articole despre conflictele din istanbul. nu reusesc sa atasez niciun sentiment nedreptatilor cu care se confrunta bietii oameni.
poate pentru ca nu ma surprinde situatia cu nimic. mi se pare copia la indigo a conflictelor prin care trece egiptul din 2011 incoace.
piata tahrir a tot fumegat vreme de vreo 2 ani. mi-am plimbat mai intai libertatile, apoi hormonii, burta si acum pe toma prin mijlocul panicii, rabufnirilor, sperantelor tarii asteia incurcate. am fost si in tahrir o zi si o noapte. sa miros si eu gazul, sa aflu si eu ce simt cateva milioane de oameni laolalta, sa aflu ce simt eu in mijlocul lor. si tatalutoma ma tinea strans de mana si eram mandra de el.

ceva insa nu m-a lasat sa ma implic emotional, dincolo de episodul ala.
poate fiindca revolutia mea s-a scris la bucuresti acum 24 de ani. pare hilar, dar drepturile pe care le cer egiptenii azi sunt deja garantate de pasaportul meu romanesc.
libertatile pe care si le doresc egiptencele sunt deja parte din identitatea mea feminina, deci sunt o biata norocoasa in final.
n-am in sange vreo obedienta fata de autoritatea masculina, nu mi-e frica sa zambesc, sa ma indragostesc, sa ma tund, sa beau un vin bun. nu l-am circumcizat pe toma, alah si medicina lumii sa ma ierte naibii pentru aceasta indrazneala.
apoi poate ca nu m-am implicat si fiindca tatalutoma e unul dintre cei care au facut-o de la inceput, cu tot optimismul, cu toata determinarea. mi-am zis ca un membru al familiei expus e suficient. si-a pierdut prieteni in proteste, pe altii i-a cautat zile si nopti in spitale, prin inchisori, a venit nauc de gaze lacrimogene, patat de sange, descurajat si tot s-a mai dus.

m-am regasit plangand de frica sau de singuratate sau de indoiala, dar am plans pentru mine, nu pentru tara.
sau poate daca toata tara plangea, m-am scormonit si eu de motive si m-am alaturat, in stilul meu european, melodramatic, suprarealist.

a mai trecut vremea, s-a nascut toma. lacrimile mele s-au indulcit de fericire iar tatalutoma a mai rarit protestele desi naravul il tot cheama la datorie. ne promite mie si lui toma un viitor mai bun, un egipt mai curat. nu pot nici sa-l cred nici sa-l ranesc.
asa ca il las sa se dedice si sa ne iubeasca mult si curat atunci cand apuca.
zilele astea abia il vad. tara in vrea jos pe morsi cum l-a vrut  si pe mubarak. poate cu mai putin sange de data asta.

eu intre timp il duc pe toma maine la o piscina. ii place apa, nu pot sa-i neg copilului bucuria. am incredere ca tara se mobilizeaza serios, eventual mai invata de la fratii turci cateva tehnici de ultima ora de abordare a protestelor si s-auzim de bine. 

somn linistit sa avem, din cairo pana la stambul, de la pucioasa pana la mamaia la glodeni, pana la milano, pana in mexic, unde sta sa nasca prietena mea buna ancu. alt pui de revolutionar, alt nebun frumos.




Comentarii

Postări populare de pe acest blog

De întărit imunitatea spiritului

Mi-a zis tatăl copiilor mei că m-am transformat din scriitor în performer, că m-au câștigat clipa și live-ul și am pierdut răbdarea lirică.  M-am apărat rănită în orgoliul de bloggeriță și am spus că mereu o să scriu. Că un om vocal o să caute mereu căi de transmisie, de conectare, de propagare a mesajului. Are totuși un pic de dreptate în sensul că scrisul invită la tihnă, live-ul se amestecă cu răspunsurile clipei și se mai pierde din coerența intenției. Azi o să încerc să scriu povestea zilei și apoi s-o citesc live, dacă doarme purcelul de Tao și mă lasă să mă desfășor. Experimentalism de carantină să-i zicem. Am făcut ceva activități școlare cu Toma, un homeschooling relaxat, fără presiuni, ca să nu-i imprim stigmatul corvoadei zilelor de luni. Izolarea vine și cu un astfel de lux. Am ieșit apoi în curte și ne-am umplut care cum de câtă primăvară a putut. Mărgăritarul e aproape gata să înflorească,toporașii sunt aproape să predea ștafeta, piersicii explodează de roz, zarzărul

E joi cum ar fi luni sau vineri

O luăm de la capăt cu neplanurile, neobiectivele, nedrumurile. Eroii plictiselii noi, cei mai cuminți dintre eroi. Trăim pentru azi așa cum ne spuneau toți yoghinii pentru care nu aveam timp in cealaltă viață. Așa îmi place să-i zic, cealaltă viață. E joi, zi de gunoi. Măcar atât. A înflorit păpădia. Mă umplu de galben, aduc pământului recunoștință. Sună grandios, dar asta e. Ne- am mutat în planul spiritului. Îmi simt lichidele plimbând o durere prin corp. Capul e greu chiar și fără păr. Universul trimite mai mult decât pot să absorb. Închid ochii și respir relaxând toți mușchii. Îmi pup copiii pe unde nu i-am pupat ieri. Pe după ureche, pe nas. Îi pup să mă ierte pentru când am fost aspră cu neastâmpărul lor de copii izolați. Ce de lume n-am mai pupat. E joi, cum ar fi luni sau vineri.  Sâmbătă e ziua mea. Mă gândeam să-mi comand o pijama drăguță, dar mai bine o mini mașină de cusut, să cârpesc aia cu aia, să fac un pic de artă din gioarsele cu imprimeu bogat. Mă duc la bebe

nedaruri, nelacrimi, necuvinte

toma, mi-e dor de mamaia si tataia de la pucioasa, a oftat tatalutoma aseara. toma a adaugat; mie imi e si mai dor. de unde stii tu cat de mare e dorul meu? pai tu nu incapi in leaganul lu tataia, organizeaza toma emotiile cu precizie in classorul inimii. aoleu baieti, maine e ziua lu tataie. hai sa ne strecuram intr-un filmulet si sa-i cantam cu intonatie. aoleu si tot maine vine mos nicolae. adicaa, ar fi venit. care mos? oof, nicolae toma, e un mos care vine in romania si aduce niste surprize in ghete. si uite cum esti pui de roman si tu, meritai acolo o maslina ceva. tatalutoma se scuza abil: oof, mereu imi amintesti prea tarziu. la fel cum ai facut cu martisorul. de unde sa stiu eu delicatesele astea? n-am timp de procese de constiinta. imi intorc practicalitatea pe toate partile si conchid: poate peste noapte mos nicolae, dupa ce va fi terminat cu copiii din romania, vine si la noi sa ia orezul cu lapte din frigider si sa-l puna frumos cu caserola cu tot la tine in ghet